Корейски фирми с интерес да инвестират в "Тракия икономическа зона" (БНТ2-Пловдив)

07.07.2017

Корейски фирми имат интерес да инвестират в „Тракия икономическа зона“. Южнокорейските компании възнамеряват да отворят бази край Пловдив за производство на текстил, автомобилни части и машиностроене. Това стана ясно, след като представители на промишлено-търговската зона край Пловдив подписаха споразумение за сътрудничество със свободната корейска зона в град Дегу в Южна Корея.

Цялата статия тук.

Обявиха над 1.6 млн. лева нови инвестиции в Тракия икономическа зона

04.07.2017

Фирма „Био Фреш“ увеличава 6 пъти използваемата площ на склада си с автоматизирана система по евро проект

 

Снимки от БТА-Пловдив – в средата Спас Георгиев, управител на „Био Фреш“

Автоматизирана складова система за 1 666 600 лева закупува и въвежда в експлоатация „Био Фреш“ ООД в новата си производствена база в зона „Марица“, част от „Тракия икономическа зона“ /ТИЗ/. Поредната инвестиция в най-мащабната и бързо развиваща се индустриална зона на България е по евро проект „Подобряване на производствения капацитет в „Био Фреш“ ООД“, стана ясно на пресконференция днес в БТА – Пловдив. Фирмата е бенефициент на безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие /ЕФРР/ по процедура BG16RFOP002-2.001 „Подобряване на производствения капацитет в МСП“ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. Дружеството сключи договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP002-2.001-1125-С01/ 09.2.2016 г. Общо разходите по проекта са в размер на 1 666 600 лева, като от тях 999 960 лева представляват безвъзмездна финансова подкрепа от Европейския съюз чрез ЕФРР, конкретизира Спас Георгиев, управител на „Био Фреш“. Продължителността на изпълнение на договора е 18 месеца.

 

Създадената през 2000 година „Био Фреш“ ООД произвежда козметични продукти. След като миналата година приключи строежът на площ над 20 декара на новата производствена и логистична база в зона „Марица“, част от ТИЗ, се увеличи производственият капацитет на компанията, обясни Спас Георгиев. Нарасналият продуктов асортимент – фирмата произвежда над 450 продукта /всяка година създава 30-40 нови/, увеличените поръчки и клиенти налагат оптимизиране и автоматизация на съхранението на готовата продукция.

 

Закупуването и въвеждането в експлоатация на автоматизирана складова система по евро проекта ще позволи ефективно и ефикасно да се съхраняват произведените количества, като във всеки един момент ще има информация за наличните количества, местоположение, срок на годност и др. Автоматизираният процес елиминира предпоставките за грешки и повишава продуктивността. Това, от своя страна, понижава разходите във всички фирмени области и води до чувствително повишаване на производителността в цялото предприятие.

 

Прилагането на автоматизираната складова система ще увеличи най-малко с 6 пъти използваемата площ на склада, подчерта управителят на фирмата Спас Георгиев. В допълнение, за постигане на голям капацитет на склада, автоматизираната система достига значителна височина на склада, която е непостижима с традиционните складови системи. От там ще се намали консумацията на енергия, а също така ще рефлектира върху намаляването на разходите за съхранение на суровини и продукти.

Автоматизираната складова система ще бъда интегрирана към съществуващата ERP система във фирмата и е инвестиция във висок клас оборудване в сферата на информационните и комуникационните технологии, като се отнася към т.нар. „интелигентни системи за управление“.

 

Георгиев допълни, че целта на евро проекта е повишаване на производствения капацитет и засилване на експортния потенциал на „Био Фреш“, един от големите български инвеститори в „Тракия икономическа зона“ и една от най-популярните български козметични марки с износ в над 60 страни – не само на традиционни пазари като Китай, Русия и Европа, а и в Азия, Америка, Канада.

Министър Караниколов: Успешният бизнес модел на „Тракия икономическа зона“ привлича в България водещи международни компании

21.06.2017

Посланици от цял свят разгледаха завода на АББ и логистичния център на Кауфланд в индустриална зона „Раковски“

„Успешният бизнес модел на „Тракия икономическа зона“ /ТИЗ/ съдейства за установяването в България на водещи международни компании и за разширението на съществуващи производства, което от своя страна е индикатор за добрите условия за инвестиции в България“. Това заяви министърът на икономиката Емил Караниколов по време на среща с представители на дипломатическия корпус. Събитието се проведе в Индустриална зона „Раковски“, част от „Тракия икономическа зона“, и на нея министър Караниколов представи пред посланиците на държави от цял свят възможностите за инвестиции в страната ни. Визитата на ръководителите на дипломатическите мисии и представителствата на международните организации, акредитирани в Република България, се организира от Министерството на външните работи, съвместно с Министерството на икономиката, Министерството на туризма и „Клъстер Тракия икономическа зона“.

В срещата участваха още Областният управител на Пловдив Здравко Димитров, кметът на Пловдив инж. Иван Тотев, председателят на „Клъстер Тракия икономическа зона“ и съосновател на ТИЗ инж. Пламен Панчев, кметовете на общините Раковски, Марица и Куклен, както и някои от първите чуждестранни инвеститори в зоната.

По време на официалното си посещение посланиците влязоха в единия от заводите на АББ в зона „Раковски“ и логистичната база на Кауфланд. АББ е иновативен световен технологичен лидер в областта на продуктите за електроснабдяване и електрообзавеждане, роботика и задвижвания, индустриална автоматизация и енергийни мрежи, които обслужват битови, промишлени, транспортни и инфраструктурни клиенти по целия свят. АББ построява първата си производствена сграда в ТИЗ през 2009, а вторият завод /в съседство на първия/ е открит през 2012 г. Общата стойност на инвестициите на АББ в зона Раковски надминават 43 млн. щатски долара.

В логистичния център на Кауфланд е концентрирано цялото ноу-хау на компанията по приема, складирането и съхранението на стоки. 300 камиона пристигат на ден в базата. През тази година предстои да започне плануваното разширение на логистичния център, което отново потвърждава тезата, че ТИЗ е мястото на успешния бизнес.

„Над 2 млрд. евро са инвестирани в ТИЗ. „Тракия икономическа зона“ е лицето на България, тя е пример за успешно публично-частно партньорство, пример за сътрудничество на общини, държава и бизнес“, коментира областният управител Здравко Димитров.

„ТИЗ е най-голямото икономическо струпване в страната. Предизвикателствата през последните 20 години ни помагат днес да предадем опита си на тези, които искат да стартират подобни проекти“, заяви кметът Иван Тотев.

Инж. Пламен Панчев благодари на кметовете, на Областна администрация, на Министерството на икономиката и на първите инвеститори в „Тракия икономическа зона“ и подчерта, че с такива партньори се работи лесно. Повечето от чуждестранните инвеститори са разширили дейността си и са привлекли и други фирми. Той съобщи, че до края на годината в зона „Раковски“ предстои да бъде изграден образователно-квалификационен център, ориентиран към фирмите в ТИЗ.

Английската „Уилям Хюз“, в Тракия икономическа зона, пусна линия за 1.7 милиона лева

22.05.2017

Собственикът на фирмата Макс Хюз обяснява предимствата на новата боядисваща линия за полагане на антикорозионно покритие

Боядисваща линия за полагане на антикорозионно покритие за 1 701 474 лв. пусна в експлоатация в края на миналата седмица „Уилям Хюз България“ в зона Раковски, част от „Тракия икономическа зона“ /ТИЗ/. Макс Иво Артър Хюз, собственикът на фирмата, долетя от Англия за представянето на новата придобивка. Специални гости на събитието бяха инж. Пламен Панчев, съосновател на ТИЗ, кметът на Раковски Павел Гуджеров и кметът на Стряма Васил Черпелийски.

Закупената от компанията линия е в резултат на изпълнението на проект „Подобряване производствения капацитет в Уилям Хюз България ООД“ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“, спечелен през 2015 г. Боядисващата линия ще осигури 10 нови работни места, с тенденция за повече при увеличаването на поръчките за работа, обясни Бен Форбс Кокс, генерален мениджър на компанията.

„Уилям Хюз“ открива своя завод в зона Раковски през ноември 2004 година и вече 13 години успешно развива своята дейност. Фирмата е специализирана в производството на пружини, изделия от огъната тел и други свързани процеси като боядисване, заваряване, полагане на пластмасово покритие, с приложение в автомобилната индустрия.

 

 

 

Производството и приложението на топлоизолация от папур проучиха „Фраунхофер“ и „Тракия икономическа зона“

16.05.2017

Отглеждането на суровината и реализацията на материала ще осигури работни места в зони с висока безработица, сочи изследване по международен научен проект

Потенциалът за добив на папур в България като суровина за производство на иновативния строителен материал TYPHABOARD е целта на приключилия 2-годишен международен научен проект, финансиран от Германската федерална фондация за опазване на околната среда DBU (Deutsche Bundesstiftung Umwelt). Това разясни на специален семинар в софийската централа на Съюза на архитектите в България  ръководителят на проекта арх. Георги Георгиев от „Фраунхофер“ – най-голямото научно-изследователско сдружение за приложни изследвания в Европа.

На снимката: Ръководителят на проект арх. Георги Георгиев, снимка на издателство EUROSTAV

Арх. Георгиев заедно с проф. Мартин Круз и с партниращия екип от Висшето строително училище „Любен Каравелов“- София /ВСУ/ с ръководители проф. д-р арх. Николай Тулешков и проф. д-р ландш. арх. Пенчо Добрев, представиха положителните резултати от международният научен проект „Изучаване на приложимостта на ново разработения, иновативен и устойчив строителен материал TYPHABOARD /Тайфаборд/ като топлоизолация при многофамилни жилищни сгради с домсъвети в България“. В семинара взеха участие Клаудия Домел от финансиращата проекта фондация и Никола Стоянов, заместник-директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия. Председателят на Съюза на архитектите в България арх. Георги Бакалов също акцентира върху големия потенциал на технологията и свързаните с нея дейности у нас.

TYPHABOARD е създаден от немския институт „Фраунхофер“, който в партньорство с ВСУ и „Сиенит Холдинг“, девелопър на „Тракия икономическа зона“ /ТИЗ/, извърши проучване за прилагането на материала у нас и култивирането на суровината за него. „Както знаете Община Бургас и Община Хасково наскоро се присъединиха към ТИЗ и се обмисля отглеждането на папур да бъде на тяхна територия“, коментира инж. Пламен Панчев, съосновател на най-мащабната българска индустриална зона. Според него Северна България също има огромен потенциал по река Дунав, като предпочитана зона за култивиране на суровината.

Цялостната концепция TYPHABOARD е атрактивна за България поради няколко основни фактора, посочи арх. Георгиев. Първо, производството протича в малки и средни предприятия, за да може мащабът на предприятията да отговаря на количествата на суровината. Второ, изисква се сравнително високо количество ръчен труд, което обуславя повишена трудова заетост в потенциалните региони за разгръщане на идеята – поречието на Дунав, Черно море и Марица. Трето, култивирането на суровината носи със себе си много положителни ефекти за околната среда и цялостната концепция води до значително намаляване на въглеродните емисии при сградите, в които се използва иновативната топлоизолация TYPHABOARD. Не на последно място е и очакваният положителен икономически ефект – култивирането на суровината в зони с висока безработица и ниски доходи. Приключилият проект създаде стабилна основа за последващата реализация на концепцията – отглеждането на папур и производството на иновативния строителен материал.

 

Немски завод покани абитуриенти на работа

10.05.2017

„90 процента от управляващия ни персонал първо са работили в производството. Този факт е показателен за кариерното развитие, което може да имате при нас“. С тези думи Красен Кръстев, управител на „Мекалит България“ ЕООД, покани завършващите тази година момчета и момичета да постъпят на работа в немския завод, разположен в зона „Куклен“, част от „Тракия икономическа зона“ /ТИЗ/. 70 абитуриенти от 3 професионални гимназии – ПГ по машиностроене – Пловдив, ПГ „Цар Иван Асен II“ – Асеновград и ПГ по селско стопанство – Куклен, разгледаха производствената база в днешния „Ден на отворените врати“ .

„Много е подредено и чисто, но най-силно впечатление ни направи, че основната част от производството е роботизирана и реално работата тук е лека“, споделиха Божан Ламбрев, Илия Недев и Никола Борджиев от асеновградската гимназия. Според тях за всички ученици ще е добре ако практическите обучения се провеждат в такива заводи, защото се добива реална представа за евентуалната бъдеща работа.

„В рамките на 3 седмици това е втората фирма, която отваря врати за нашите ученици. Първо беше турската „Техно Акташ“ АД, а сега немската „Мекалит България“, подчерта началникът на РУО-Пловдив Иванка Киркова. „Така младите хора разпознават фирмите, а и вече коментират и сравняват различните условия на труд. Опознаването на място, добиването на информация от първоизточника, прави професионалния избор по-лесен“, бе категорична г-жа Киркова. Тя благодари на екипа на „Клъстер Тракия икономическа зона“ за реализирането на инициативата „Ден на отворените врати“ в заводите.

„Това е един от начините да покажем съвременното и модерно лице на българската индустрия. 140 предприятия в „Тракия икономическа зона“ ви очакват, трябва да знаете, че имате възможност за успешна индустриална кариера в родината“, заяви пред зрелостниците Катя Стайкова, административен директор на клъстера. Тя напомни, че ТИЗ не само непрекъснато привлича нови инвеститори, но и инвестиралите вече тук разширяват производството си.

Като „Мекалит България“, която през 2012 г. започна производство на пластмасови модули и части като доставчик на световните производители на бяла техника, а от миналата година вече навлезе и в производството на детайли за автомобилостроенето. Фирмата е доставчик на поддоставчик на „Мерцедес“, например, за части на климатроници.

„Поради новото производство сме планирали до края на годината увеличение на персонала с 15 процента, в момента тук работят 90 души“, обясни г-н Кръстев. Той подчерта, че фирмата постоянно усъвършенства програмите за обучение и развива социалните пакети, които се изразяват в различни видове бонуси към заплатата. В днешното събитие се включиха и експерти от Областен информационен център – Пловдив, част от националната кампания „ЗАЕДНО за Европа“.

На снимките: Абитуриенти от 3 професионални гимназии посетиха завода на немската фирма „Мекалит България“ в „Тракия икономическа зона“

Стартират „Индустриални дни на кариерата“, първата среща с работодатели е на 13 май в Пазарджик

04.05.2017

Започват „Индустриални дни на кариерата“ като втори етап, продължение на стратегическата инициатива „Информационни дни на кариерата в Тракия икономическа зона (ТИЗ)“, която се проведе в началото на 2017 г. Организатор на специализираните срещи на представители на фирми с търсещи работа е JobTiger, подкрепен от „Клъстер Тракия икономическа зона“, община Пловдив и Българската търговско-промишлена палата.

Именно 1000-та кандидати, които посетиха събитията от инициативата, доказаха, че тези лични срещи са необходимост в процеса на набиране на персонал за производствените предприятия.

Огромният успех на първите срещи с работодателите от ТИЗ е поводът за създаването на Индустриалната карта на България – платформата Industria.bg. Едни от въпросите, на които картата отговаря, е в кой регион какви кадри има, нуждите на всяка фирма от конкретни работници. Тя дава възможност на търсещите работа да намерят по-добри перспективи. Освен да помогне за решаването на проблемите с недостига на персонал, проектът се очаква да повдигне отново темата за индустриалната кариера в България и за възможностите за развитие и добър живот, които тя реално дава.

Срещите с работодателите протичат под формата на кариерен форум, като след презентации на компаниите, всеки търсещ работа може да говори с представителите им, да разбере повече за отворени позиции и условията на работа и да кандидатства на място.

Предстоящите събития от формата „Индустриални дни на кариерата“ са в Пазарджик, хотел „Хебър“, на 13 май (събота), от 10 до 12 часа, и в Съединение, на 3 юни (събота), от 10 до 12 часа.

Входът е свободен и всеки търсещ работа може да посети събитието, дори само, за да открие информация за пазара на труда в производствените предприятия. Подробен график, както и актуална информация за проекта можете да откриете на официалните страници на инициативата http://plovdiv.careerdays.bg/ и https://industria.bg/.

Стартира „Индустриална карта на България“ - инструмент за всеки търсещ работа

06.04.2017

750 от най-големите предприятия в България, над 400 техникуми и професионални гимназии, 51 висши учебни заведения и университети обхваща „Индустриалната карта на България“ представена днес, 6.04.2017 г., на пресконференция в БТА-София. Създателите на проекта от JobTiger имат подкрепата на община Пловдив, община Габрово, „Клъстер Тракия икономическа зона“ и Българска търговско-промишлена палата.

Инициативата е продължение на „Информационни дни на кариерата“, които се проведоха през януари и февруари 2017 г. за набиране на кадри за едни от най-големите производствени предприятия от Тракия икономическа зона /ТИЗ/. Светлозар Петров, управител на JobTiger, сподели резултатите: „Над 1000 души дойдоха на срещите с работодателите – ¼ от тях – 250 вече са в процес на интервюиране за преместване на работа в Пловдив. Първите реални назначения са факт и инициативата продължава през май и юни, като прераства в национална, а не само за предприятия от ТИЗ. “

Именно огромният успех на първите срещи с работодателите от ТИЗ е поводът за създаването на Индустриалната карта на България – платформата Industria.bg. Едни от въпросите, на които картата отговаря е в кой регион какви кадри има, нуждите на всяка фирма от конкретни работници. Тя дава възможност на търсещите работа да намерят по-добри перспективи. Освен да помогне за решаването на проблемите с недостига на персонал, проектът се очаква да повдигне отново темата за индустриалната кариера в България и за възможностите за развитие и добър живот, които тя реално дава. За фирмите, позиционирани на картата, тя е нe само инструмент за привличане на кадри, но и чисто търговски инструмент за привличане на клиенти и партньори.

Светлозар Петров заяви, че неоправдано се изтъква тезата, че в България индустрията работи със забавени темпове, а значимо производство няма: „Всъщност в последните години индустриалните производства в страната показват ръст, износът също. Само първите 750 производствени предприятия, включени в новосъздадената Индустриална карта, имат годишни приходи за 2015 година от 38 милиарда лева /според отчетите от Търговския регистър/ и в тях работят 225 хиляди души.“

Стефан Стоянов, заместник-кмет “Образование и бизнес развитие” в община Пловдив, допълни, че Пловдив става все по популярен като сериозен индустриален център, а Тракия икономическа зона е една от големите индустриални зони в Източна Европа. „Над 70 хиляди са заетите в производства в Пловдив и региона и половината от БВП на региона е от производство. Всичко това наред с развитието на другите сектори, доведе до ниска безработица – в Пловдив тя е 3%, а за региона е под 6%. Благодаря на JobTiger за това, че обедини компании от ТИЗ, които да търсят кадри заедно, и които дават още един шанс за кариерно развитие в България.“ Стоянов изтъкна и усилията, които община Пловдив прави за професионалното образованието: „Програмата за дуално обучение набира скорост. Миналата година в Пловдив имаше 1 паралелка, тази година ще бъдат 7. Зад всяка една такава паралелка стои компания, която инвестира време и средства.“

 

Инж. Пламен Панчев, председател на “Клъстер Тракия икономическа зона“ и съосновател на ТИЗ заяви, че “трайният резултат, който се постига с увеличаването на индустрията в България е факт и той трябва да стане достояние и на младите, за да знаят, че имат бъдеще и реализация в България. Екипът на ТИЗ предлага все по-добри условия за инвеститорите, в това число и кадри с добро образование и квалификация. Българите трябва да знаят, че имат реализация и тук. Даваме алтернатива на хората – вместо да работят в Испания, да дойдат в друг български град, където условията са добри, а рисковете по-малки.“

Чавдар Каменов, оперативен мениджър на Сенсата Технолоджис България, която оперира в Ботевград, Пловдив и София и има над 3000 служители в страната в момента, подчерта: „България е една от най-важните локации за Сенсата, за което свидетелстват инвестициите ни – 100 млн. лева са инвестирани миналата година за новия ни завод в ТИЗ, както и за новата ни тестова лаборатория, която е най-голямата за компанията в световен мащаб“. Той сподели, че компанията е една от участвалите в първия етап на Информационни дни на кариерата: „Срещнахме се с много хора в градовете. Това беше от голяма помощ за екипа ни по подбор на кадрите. Сега отново подкрепяме и втория етап от събития, защото виждаме, че това е добра и смислена стъпка.“

 

Александър Панев, финансов директор на Метал Технолоджи Груп, обединяваща водещи леярни в България, сподели подкрепата си за проекта: “Радвам се, че колегите прегърнаха идеята това, което се прави за Пловдив и ТИЗ да се прави и за цялата страна. Industria.bg има за цел да покаже другата част от истината за България.  Ние чуваме половината от истината – че в България нищо не се прави и нещата отиват на зле и тя се популяризира като цялата истина. Това не е вярно. Затова представяме тази платформа – за да имате и другата част от истината и да се види кои са възможностите, които производствата дават за кариера в България, както за българи, така и за чужденци.” Той допълни, че за 24 млрд. евро са стоките, които са изнесени от България през 2016 г. „Зад фасадите на тези предприятия, за които говорим днес, се изработват тези 24 млрд. евро. От тях 68% са изнесени в ЕС, а всички знаем, че в ЕС държат на качествена продукция“.

 

Industria.bg ще предоставя и възможност на предприятията да проучат ангажираността на служителите си, чрез участие в изследване на ангажираността. Стоян Ганев от Съдружници по одитно консултиране представи възможностите за изследване на ангажираност на персонала в производствени предприятия и как публикувайки резултатите от изследването, работодателят би могъл да представи себе си по-добре на пазара на труда. „Това че производствените предприятия вече мислят в тази посока е знак, че сред тях има едни модерни и отговорни работодатели“, заяви той.

Актуална информация за проекта можете да намерите на официалната страница на инициативата – https://industria.bg/

За контакти и допълнителна информация:

Благовеста Пугьова, Оперативен директор, JobTiger

Email: industria@jobtiger.bg

Тел.: +359 884 00 67 75

80 абитуриенти разгледаха завод в Тракия икономическа зона

26.04.2017

„Бих започнал работа тук, защото се интересувам от нещата, свързани с автомобилите“, коментираше със съучениците си  Илия Недев от ПГ „Цар Иван Асен II“ – Асеновград  по време на опознавателната обиколка в „Техно Акташ“ АД. „Работата тук е приятна, не е тежка, ще споделя впечатленията си с родителите и приятели“, подчерта Али от ПГ по селско стопанство – Куклен. А според Рафаел Атанасов от ПГ по машиностроене – Пловдив посещението в завода в зона „Раковски“, част от „Тракия икономическа зона“ /ТИЗ/, е интересно и полезно за избора на професионална реализация на младите хора.

Подобно мнение споделиха 80-те абитуриенти от 3-те професионални гимназии /цитирани по-горе/, които днес, 26.04.2017 г., в рамките на 4 часа се запознаха с производството на пневморесори за товарни автомобили в „Техно Акташ“ АД. Екипът на турската компания, по идея на Даниела Савова – ръководител „Човешки ресурси“ във фирмата, със съдействието на „Клъстер Тракия икономическа зона“ /КТИЗ/ и Регионално управление на образованието – Пловдив / РУО/ организира „Ден на отворените врати“.

„Надяваме се тази наша идея да бъде продължена и да се превърна в традиция за предприятията в ТИЗ. Трябва да включим в събитията и по-долните класове, а и родителите също, защото те са основният фактор при професионалното ориентиране на децата“, коментира инж. Синан Емин, член на Съвета на директорите на „Техно Акташ“ АД.

Според началника на РУО-Пловдив Иванка Киркова именно при такъв род събития връзката бизнес-образование добива реални измерения. „Така фирмата, като „Техно Акташ“ в случая,  подава ръка, става разпознаваема за младите хора. Много срещи се провеждат между бизнеса, местната и държавна власт, и образователните институции, но те не могат да постигнат този ефект, който постига в момента „Денят на отворените врати“. Подобни реалности трябва да бъдат част от цялостния процес на обучение на учениците в професионалните гимназии. Така децата виждат на живо, че съвременната индустрия е чисто, автоматизирано производство, в сравнение със спомените и представите на техните родители отпреди 20-30 години“, добави още Киркова.

„С бизнеса трябва да работим в същия дух, за да привлечем млади хора и да провокираме техния интерес към работа в индустрията – да видят на място работната среда. Да се търсят варианти в системата на професионалното образование за сътрудничество с фирми като „Техно Акташ“, подчерта и инж. Кирил Саксанов, директор на ПГ по машиностроене – Пловдив.

„Разкажете на вашите родители, приятели, познати за видяното тук. Кажете им, че индустрията в „Тракия икономическа зона“, а и в цяла България, има нужда от хора с технически умения и вие може да се реализирате успешно в Родината, а не да търсите препитание в чужбина. Нека заедно да ориентираме младото поколение към учение в технически специалности“, отправи апел към абитуриентите Катя Стайкова, административен директор на КТИЗ. Тя припомни, че „Техно Акташ“ АД спечели 1-во място през 2014 г. на националните награди по безопасност и здраве при работа.

В „Деня на отворените врати“ се включиха и кметът на Куклен Мария Белчева, заместник-кметът Христо Божинов, представители на фирми от зона „Куклен“ и на регионални Бюра по труда.

На снимките: Абитуриентите се запознават с производството в „Техно Акташ“ АД, част от „Тракия икономическа зона“

Money.bg: 30 000 cлyжитeли и €1.5 милиapдa инвecтиции: Иcтopиятa нa "Tpaĸия иĸoнoмичecĸa зoнa"

26.04.2017

Снимка 289557

Изтoчниĸ: mоnеу.bg

22 гoдини, 140 ĸoмпaнии, 30 000 paбoтни мecтa и 1 500 000 000 eвpo – тaĸa нaĸpaтĸo в цифpи мoжeм дa oпишeм ĸaĸвo ce cлyчи c eдин oт нaй-мaщaбнитe иĸoнoмичecĸи пpoeĸти в Бългapия – Tpaĸия иĸoнoмичecĸa зoнa (TИЗ).

Cъздaдeн ĸaтo пyбличнo-чacтнa инициaтивa c yчacтиeтo нa 9 oбщини и 2 ĸлъcтъpa – „Kлъcтep Tpaĸия иĸoнoмичecĸa зoнa“ и „Kлъcтep инфopмaциoнни и ĸoмyниĸaциoнни тexнoлoгии Πлoвдив“, пpoeĸтът ycпявa дa пpивлeчe нaй-гoлeмитe инвecтитopи в cтpaнaтa. B мoмeнтa тaм бaзи имaт мeждyнapoдни ĸoмпaнии oт paзлични индycтpии, ĸaтo „Ceнcaтa Texнoлoджиc“, „Ocpaм“, „Либxep“ и „Kayфлaнд“.

Зa тoвa ĸaĸвo мoжeм дa oчaĸвaмe oт TИЗ пpeз тaзи гoдинa и ĸoи ceĸтopи в индycтpиятa y нac имaт нaй-гoлям пoтeнциaл зa paзвитиe пpeд Моnеу.bg paзĸaзвa инж. Πлaмeн Πaнчeв, ĸoйтo e eдин oт ocнoвaтeлитe нa индycтpиaлния цeнтъp. Toй e пpeдceдaтeл нa Cъвeтa нa диpeĸтopитe нa „Cиeнит Xoлдинг“ AД, пpeдceдaтeл нa „Kлъcтep Tpaĸия иĸoнoмичecĸa зoнa“ и yчpeдитeл нa Бългapo-ĸитaйcĸaтa acoциaция зa бизнec paзвитиe.

– Haчaлoтo нa eдин oт нaй-мaщaбнитe иĸoнoмичecĸи пpoeĸти в Бългapия – Tpaĸия иĸoнoмичecĸa зoнa (TИЗ), ce пocтaвя пpeди пoвeчe oт 20 гoдини c индycтpиaлнa зoнa „Mapицa“. Г-н Πaнчeв, ĸaĸ мoжeм дa oпишeм paзвитиeтo мy oт 1995 гoдинa нacaм?

– Aĸo ce въpнeм 20 гoдини нaзaд, тoгaвa пpивляĸoxмe eдин oт пъpвитe инвecтитopи, нaпpaвили влoжeния в зoнaтa нa зeлeнo. Cтaвa въпpoc зa дъщepнoтo дpyжecтвo нa ĸoнцepнa „Фepepo“ в Бългapия, ĸoeтo нaпpaви влoжeниe в зaвoд зa пpepaбoтĸa нa чepeши. Πocтeпeннo дoйдoxa „Либxep“, „Шнaйдep Eлeĸтpиĸ“ и тaĸa ce пocтaви ocнoвaтa нa зoнa „Mapицa“.

Πo-ĸъcнo нaпpaвиxмe зoнa „Paĸoвcĸи“, ĸъдeтo ycпяxмe дa пpилoжим вcичĸo, ĸoeтo бяxмe нayчили дoтoгaвa. Πoяви ce eдин cepиoзeн oтpacъл, ĸaтo лoгиcтиĸaтa, ĸoйтo имa cepиoзeн pъcт пocлeднитe 3-4 гoдини. Tpябвa дa cпoмeнeм, чe тoй пopacнa c 30% в зoнaтa и ce oчepтaвa, ĸaтo eдин oт дoбpитe бpaншoвe, ĸoитo cпoмaгaт зa цялocтнoтo й paзвитиe.

Πocлe дoйдe индycтpиaлнa зoнa „Kyĸлeн“ c нaшия пapтньop „KЦM“. B eдин мoмeнт, гocтyвaйĸи нa мнoгo пapтньopcĸи пpoeĸти в Typция, в Kитaй и в Eвpoпa, cтигнaxмe дo идeятa, чe мoжeм дa oбeдиним тeзи пpoeĸти в eднa иĸoнoмичecĸa зoнa. Дoбpaтa ни paбoтa c oбщинитe пpepacнa в eднo cпopaзyмeниe oт влизaщитe в TИЗ вeчe 9 oбщини. Kъм тoвa ce пpиcъeдини ІТ ĸлъcтepa, зaщoтo тoй e cъщo cъc cepиoзeн pъcт в peгиoнa.

Цялото интервю тук.